Ormazabal eta Henko, DATATON Euskadiren hirugarren edizioko talde irabazlea, AAn oinarritutako irtenbide disruptibo batekin

Adimen Artifizialak benetako arazoak konpontzen dituenean, ekosistema oso batek irabazten du

Bilbo berriz ere berrikuntza aplikatuaren agertoki bihurtu da, DATATON Euskadi 2025 ekitaldiarekin. Hiru egun, bost erronka industrial eta 200 parte-hartzaile baino gehiago helburu komun batekin: Adimen Artifiziala jada ez dela etorkizuneko promesa bat frogatzea, baizik eta tresna eraldatzaile bat gau egungo enpresentzat.

BAICek antolatuta, eta Ikerlan, NWorld, Seidor eta Versia erakundeen babesarekin, DATATON Euskadi euskal enpresa-sarean AA bizkortzeko ekitaldi estrategiko gisa finkatu da. Aurtengo edizioan, Kaiku, Ormazabal, ULMA, Ingemat eta Lagunaro bezalako erreferentziazko enpresa industrialek proposatutako bost erronkari heldu zaie.

Bost erronka, helburu komun bat: AA modu erabilgarri eta praktikoan aplikatzea

Laborategi teorikoa izatetik urrun, DATATONek arazo zehatzak planteatzen ditu eta soluzioak eskatzen ditu denbora errekorrean: 72 ordu ideiatik prototipo funtzionalera pasatzeko. IndesIAren metodologia arinari eta bere datu-plataformari esker, taldeek erakutsi dute baldintzak egokiak direnean, berrikuntza posible dela. Izan ere, agerian geratu da, beste behin ere, sektoreen arteko lankidetza dela bide onena AA industrian bizkortzeko.

Proiektu irabazlea: AA Generatiboa industria-diseinuaren zerbitzura

Ormazabalek eta Henkok osatutako taldeak lehen saria eskuratu zuen “Transformazio Zentroak Diseinatzeko Sistema” erronkari emandako erantzunagatik: AA Generatiboan oinarritutako irtenbidea, zentro elektrikoen diseinua optimizatzeko. Emaitza? Diseinu-denborak nabarmen murriztu eta funtsezko azpiegituren efizientzia operatiboa hobetu duen proposamena. Adimen Artifizialaren aplikazio onaren adibide argia, ezagutza industrialaren balioa biderkatzen duena.

El Ideiak soluzio bihurtzen dituen talentua

Beste proiektu garrantzitsu batzuek makineriaren mantentze prediktiboa, prozesu industrialen automatizazioa edo datuetan oinarritutako pertsonalizazio komertziala bezalako erronkei heldu zieten. Guztiak puntu komun batekin: Adimen Artifizialaren erabilera estrategikoa erabakiak hobetzeko.

Aurkeztutako proiektuek erronka zehatz eta estrategikoei erantzun zieten:

  1. ULMA eta LKS Next, “Ekintza Zuzentzaileen Erabaki Automatikoa” erronkarekin.
  2. Kaiku eta Data Value Management, “Mantentze prediktiboa jogurta ontziratzeko makina batean” erronkarekin.
  3. Lagunaro eta NWorld “Bezeroen segmentazioa merkataritza-eskaintza pertsonalizatzeko” erronkarekin.
  4. Ingemat eta INETUM, “Fabrikazio-prozesuaren proposamenaren sorkuntza automatizatua” erronkarekin.

Soluzio guztiak denbora errekorrean eta maila tekniko handiarekin eraikitako irtenbideak dira, industria, teknologia eta akademiako erreferenteek osatutako epaimahaiak aitortu zuen bezala.

Euskadin, AA aplikatua teorikotik praktikara eramaten den tokia

Ekitaldiaren amaierak, erakundeen eta enpresen presentziarekin, Euskadik teknologia disruptiboen aplikazioan erreferentziazko lurralde gisa duen papera nabarmendu zuen. BAICeko zuzendari nagusi Laura Marrónentzat, DATATON lehiaketa bat baino gehiago da: “Gure enpresek Adimen Artifizialaren munduan murgiltzeko eta beren eraldaketa digitaleko prozesuan aurrera egiteko benetako aukera bat ere bada. Formatu honen bidez, Euskadi AAren aplikazio praktikoaren erreferente gisa kokatzen dugu. Adibide ezin hobea da sektoreen arteko lankidetzak gure enpresen egunerokotasuna benetan eraldatzen duten irtenbideak nola sor ditzakeen azaltzeko”.

Edizio berri bakoitzarekin, DATATONek bere funtsa sendotzen du: benetako soluzioen katalizatzailea izatea benetako testuinguruetan, irauteko eta etengabe hobetzeko bokazioarekin.

Edizio honetaz eta aurrekoez gehiago jakin nahi duzu?

Ikus ezazu www.dataton.eus webgunean.

Scroll to Top