Logo

CAF – Operazioan dauden ibilgailuak ikuskatzea azpiegituratik

CAF 

Sektorea: Mugikortasuna

Negozio-kasua

Altxatze-parametro batzuen eta trenen errodadura-elementu batzuen egoera kontrolatzeko, aldizkako berrikuspenak egin behar dira, eta horrek kostu adierazgarria du eskulanean. Tren guztiak sentsorizatzea ez da soluzio bideragarria, duen kostuagatik/itzulketagatik. Planteatzen den soluzioa da abian dauden trenak igarotzen diren leku batean trenbide sentsorizatu bat jartzea, datuak biltzeko eta datu horiek prozesatu ondoren elementu horien egoeraren KPIak sortzeko.

Helburuak

Trenbidearen alboan jar daitekeen instalazio bat diseinatzea, Cloud azpiegitura bati konektatuta, oinarri elektroniko berberaren gainean funtzio gehigarriak gehitu ahal izateko. Erregistratu beharreko informazioa minimizatzea, datu gordinak elektronikan aurreprozesatzen dira eta cloudeko azpiegituran soilik KPIak, datu horiekin lotutako trazabilitate-elementuak, eguna eta ordua biltzen dira.

Erabilera-kasua

Baldintzak: lortu beharreko neurrien parametroak, zehaztasuna eta instalazioko sentsoreen estrategia definitzen dira. Instalazioaren biki digitala garatzen da: bidearen eredu metalikoa, trenaren eredua, ereduan integratutako sentsore birtualak. Agertokiak definitzen dira ereduak entrenatzeko seinale sintetikoa sortzeko Zehaztasuna eta gutxieneko kostua maximizatzeko metodologiak lantzen dira.

Azpiegitura

Hw: sentsoreen datuak eta aurre-prozesatukoak erregistratzeko. Cloud: aurrez prozesatutako informazioaren eta aginte-koadroen erregistroa

Erabilitako teknologiak

Ikaskuntza Automatikoa edo Sakona

Erabilitako datuak

Denbora-serie sintetikoak biki digitalaren bidez. Instalazio-prototipoaren gaineko denbora-serieak Lortutako KPIen baliozkotzea eskuz egindako neurrien bidez (jatorrizko metodologia)

Erabilitako baliabideak

CAF I+G: metodologiaren diseinua eta proiektuaren lidergo teknikoa CETEST: tresnen soluzioa ezartzea, integrazio elektronikoa, softwarea eta digitalizazioa CEIT: doktorego-tesiko ikerlaria Nafarroako Unibertsitatean proiektuaren erronka teknologikoei aurre egiteko

Zailtasunak eta ikaskuntza

Zailena izan da sentsoreen kopuru mugatu batekin zehaztapen kuantitatibo nahikoa lortzeko metodologia definitzea, diseinuaren eraginak eta treneko azpiegituraren mantentze-lanak ahalik eta gutxien baldintzatuz. Metodologia definitu ondoren, xede-azterketako KPIen estimazio-ereduen entrenamendua ebatzi da, eta seinale sintetikoak sortu dira eredu fisikoaren bidez eta hainbat agertoki konbinatuz.

KPIak (negozioan duen inpaktua eta ereduaren metrikak)

Zailena izan da sentsoreen kopuru mugatu batekin zehaztapen kuantitatibo nahikoa lortzeko metodologia definitzea, diseinuaren eraginak eta treneko azpiegituraren mantentze-lanak ahalik eta gutxien baldintzatuz. Metodologia definitu ondoren, xede-azterketako KPIen estimazio-ereduen entrenamendua ebatzi da, eta seinale sintetikoak sortu dira eredu fisikoaren bidez eta hainbat agertoki konbinatuz.

Finantzaketa

Industriako Doktoretza oinarrizko ikerketa-jarduerarako eta metodologia-proposamenerako, Eusko Jaurlaritzako Bikaintek programak finantzatuta.

Kolaboratzaileak

Metro Bilbaok bere azpiegitura eskaini zuen prototipoa baliozkotzeko, emaitzetarako sarbidea izatearen truke. Diziplina anitzeko lantaldea: CAF Taldea (CAF I+G, CETEST) eta CEIT.

Scroll to Top